Marketplace vartotojo gidas
- Registracija
- Profilio kūrimas
- Produktų įkėlimas
- Nuotraukų ir aprašymų optimizavimas
- Kainodaros nustatymas
- Užsakymų tvarkymas
- Reklama ir rinkodara
- Atsiliepimai ir įvertinimai
Registracija
1.1 Verslo paskyros registracija
Norintys pradėti prekiauti Marketplace koieskai.lt tinklalapyje turi atlikti Verslo paskyros registraciją. Šį procesą gali atlikti bet kuris asmuo, turintis arba atstovaujantis Lietuvoje registruotą Juridinį asmenį, tokius kaip Mažoji bendrija, UAB, AB ir kt.
1.2 Juridinio asmens informacija
Registracijos pradžioje pardavėjai turės pateikti šią informaciją apie savo juridinį asmenį:
- Pavadinimas (Mažosios bendrijos, UAB, AB ir kt. pavadinimas)
- Juridinio asmens kodas
- Adresas
- Kontaktinė informacija (el. paštas, telefonas)
1.3 Administravimo mokestis
Procesui užbaigti, registracijos metu bus imamas minimalus administravimo mokestis. Šis mokestis yra būtinas norint tapti Marketplace pardavėju ir gauti prieigą prie visų tinklalapio funkcijų.
1.4 Stripe mokėjimų sistemos registracija
Be Verslo paskyros, pardavėjui taip pat reikės užsiregistruoti Stripe mokėjimų sistemoje. Tai svarbu, kad pardavėjai galėtų priimti mokėjimus už prekes ar paslaugas, kurias jie teikia per Marketplace tinklalapį. Stripe yra patikima ir saugi mokėjimų sistema, kuri būtina prekiaujant koieskai.lt Marketplace platformoje.
1.5 Baigta registracija
Baigus šiuos žingsnius, pardavėjas turės galimybę pradėti prekiauti koieskai.lt Marketplace tinklalapyje. Jis turės prieigą prie savo prekių valdymo skyriaus, kur galės pridėti produktus, nustatyti kainas ir tvarkyti užsakymus bei gauti apmokėjimą tiesiai į savo Stripe mokėjimų sistemos paskyrą.
2.Profilio kūrimas
2.1. Profilio informacijos pildymas
-
Įmonės pavadinimas: Įrašykite savo įmonės pavadinimą arba prekės ženklo vardą.
-
Įmonės logotipas: Jei turite įmonės logotipą, galite jį įkelti į savo profilį, kad jūsų prekybos puslapis atrodytų profesionaliau ir atpažįstamiau.
-
Trumpas aprašymas: Parašykite trumpą aprašymą apie savo įmonę ar veiklą. Tai turi būti trumpas, bet informatyvus aprašymas, kad klientai galėtų sužinoti daugiau apie jus.
2.2. Pirkinių krepšelio konfigūracija
- Susiejimas su Stripe: Savo profilio skiltyje Pirkinių krepšelio nustatymai Įklijuokite Stripe sugeneruotus Publishable key bei Secret key. Išsaugokite pakeitimus. Išsamesnis Stripe registracijos/konfigūracijos gidas šioje nuorodoje https://www.koieskai.lt/stripe-vartotojo-gidas.html
2.3. Iliustracija: Kaip susieti paskyrą su Stripe mokėjimų sistema
3.1. Navigacija į prekių valdymo puslapį
-
Prisijungimas: Prisijunkite prie savo paskyros Marketplace tinklalapyje.
-
Navigacija: Pasirinkite "Prekių valdymas" ar panašų skyrių, kuriame galėsite pridėti, redaguoti ar valdyti savo produktus.
3.2. Pasirinkti skelbimo tipą
-
Pasirinkite "Įdėti skelbimą": Spustelėkite mygtuką "Įdėti skelbimą" ar panašų, kad pradėtumėte pridėti produktą.
-
Pasirinkite kategoriją: Skiltyje "Įvairios prekės" pasirinkite tinkamą kategoriją.
-
Pasirinkite skelbimo tipą: Pasirinkite, ar norite sukurti "Pirkinių krepšelį" ar "Aukcioną" pagal savo produktų pateikimo būdą.
3.3. Užpildykite produktų informaciją
-
Užpildykite informaciją: Pridėkite visą reikiamą produktų informaciją, įskaitant pavadinimą, kainą, aprašymą ir kitus duomenis, priklausomai nuo pasirinkto skelbimo tipo.
-
Pasirinkite pristatymo/atsiėmimo būdą: Nurodykite galimus produktų pristatymo ar atsiėmimo iš sandėlio būdus, pvz., kurjeriu, paštomatu ar atsiėmimą pačiam.
-
Siuntimo kaina: Nurodykite siuntimo kainą, jei ji taikoma,nurodykite siuntimo nuolaidą užsakant daugiau prekių.
-
Laikotarpis iki pristatymo: Nurodykite laikotarpį, per kurį prekė bus išsiųsta arba pasiruošta atsiimti.
-
Siuntimo nuolaida: Jei norite pasiūlyti siuntimo nuolaidą pagal užsakytų prekių kiekį, nurodykite šią informaciją.
3.4. Patikrinkite informaciją
-
Peržiūrėkite informaciją: Patikrinkite visą įvestą produktų informaciją, įskaitant pristatymo ir siuntimo detales.
-
Koregavimas: Jei reikia, galite koreguoti produktų informaciją prieš patvirtindami.
4. Nuotraukų ir aprašymų optimizavimas
4.1. Produktų nuotraukos
-
Kokybė ir aiškumas: Pateikite aukštos kokybės nuotraukas, kurios rodo produktą aiškiai ir detaliai. Nufotografuokite produktą gerai apšviestose sąlygose ir naudokite geras kamerų arba telefonų kameros.
-
Daugiau nuotraukų: Jei tai įmanoma, įkraukite keletą nuotraukų iš skirtingų kampų, kad pirkėjai galėtų geriau susipažinti su produkto išvaizda.
-
Priemonės dydis: Pasirūpinkite, kad nuotraukos būtų tinkamo dydžio, kad jos gerai atrodytų tinklalapyje.
4.2. Produkto aprašymai
-
Išsamus aprašymas: Parašykite išsamų ir aiškų produkto aprašymą. Pateikite informaciją apie produkto savybes, naudą, medžiagas ir bet kokias kitas svarbias detales.
-
Unikalumas: Pabrėžkite, kas padaro jūsų produktą unikaliu ir pranašiu palyginus su kitais.
-
Aiški kalba: Rašykite aprašymus aiškia, suprantama kalba, vengdami pernelyg techninių terminų ar komplikuotų sakinio konstrukcijų.
4.3. Raktiniai žodžiai
-
Raktiniai žodžiai: Identifikuokite svarbiausius raktinius žodžius, kurie susiję su jūsų produktais, ir įtraukite juos į aprašymus. Tai padės jūsų produktams lengviau rasti paieškos rezultatuose.
-
SEO optimizacija: Jei turite žinių apie SEO (paieškos optimizaciją), galite ją pritaikyti jūsų produktų aprašymams, kad pagerintumėte jų matomumą internete.
4.4. Pavyzdžiai ir iliustracijos
- Iliustracijos: Pridėkite iliustracijas arba pavyzdžius, kurie demonstruoja produktų naudą arba kaip juos naudoti. Tai gali padėti pirkėjams geriau suprasti jūsų produktus.
4.5. Atsiliepimai ir rekomendacijos
- Pateikite atsiliepimus: Jei turite teigiamų atsiliepimų iš klientų, juos pateikite šalia produktų, kad pirkėjai matytų, kad jūsų produktai yra patikimi ir verti pasitikėjimo.
5. Kainodaros nustatymas
5.1. Konkurencija ir savikaina
-
Ką daro konkurentai?: Pažvelkite, kiek konkurentai prašo už panašius produktus Marketplace. Tai padės jums nustatyti orientacinę kainą.
-
Savikaina: Apskaičiuokite, kiek jums kainuoja gaminant, reklamuojant ir siūlant produktą. Tai leis jums nustatyti minimalų pelningą pardavimo kainos lygį.
5.2. Jūsų strategija
-
Nulinio pelno taktika: Jei norite greitai pritraukti klientus, galite pradėti su žemesnėmis nei vidutinės rinkos kainomis.
-
Vertės pridėjimo kaina: Jei jūsų produktas yra ypatingas, nurodykite tai ir nustatykite šiek tiek aukštesnę kainą, pateikdami pridėtinę vertę.
5.3. Nuolaidos ir akcijos
-
Laikinų nuolaidų suteikimas: Svarstykite galimybę laikinai sumažinti kainas arba suteikti akcijas, kad pritrauktumėte daugiau pirkėjų.
-
Lojalumo programos: Galite pasiūlyti nuolaidas klientams, kurie dažnai perkate jūsų produktus.
5.4. Kainų prisitaikymas
-
Rinkos pokyčiai: Sekite rinkos pokyčius ir prisitaikykite kainas pagal situaciją.
-
Pardavimų sezono kainos: Pritaikykite kainas pagal sezonus ir šventines dienas, kad būtumėte konkurencingas.
5.5. Suprantamos kainos
-
Pateikite aiškias kainas: Jūsų kainos turi būti aiškios ir lengvai suprantamos klientams.
-
Vieneto ar pakavimo kainos: Pasirinkite, ar norite rodyti kainas vienetų arba pakuočių kainomis, kad būtų patogiau klientams.
6.1. Užsakymų priėmimas
-
Pranešimas apie užsakymą: Gausite pranešimą apie užsakymą el. paštu. Patikrinkite savo el. paštą ir Marketplace paskyrą.
-
Patvirtinimas: Patvirtinkite užsakymą ir pasiruoškite jį vykdyti.
6.2. Prekių paruošimas
-
Paruoškite prekes: Ruoškite užsakytas prekes siuntimui. Patikrinkite jų būklę ir užtikrinkite, kad jos būtų tinkamai supakuotos.
-
Siuntimo būdai: Pasirinkite tinkamą pristatymo būdą, kuris buvo nurodytas užsakyme (kurjeris, paštomatas ar atsiėmimas).
6.3. Siuntimas ir pristatymas
-
Pristatymo organizavimas: Organizuokite prekių pristatymą pirkėjui, remdamiesi pasirinktu pristatymo būdu.
-
Siuntimo stebėsena: Sekite prekių siuntimo stebėseną ir teikite šią informaciją pirkėjui. Praneškite pirkėjui apie numatomą pristatymo datą.
6.4. Komunikacija su pirkėju
-
Atsakykite į užklausas: Jei pirkėjas turi klausimų ar pageidavimų dėl užsakymo, atsakykite jam greitai ir profesionaliai.
6.5. Atsiliepimai ir vertinimai
- Gaukite atsiliepimus: Po prekių pristatymo raginkite pirkėjus palikti atsiliepimus apie prekes ir paslaugas. Tai padės jums gerinti pasiūlą ir reputaciją.
6.6. Užsakymo būklės stebėsena
-
Pirkėjo profilio informacija: Pirkėjui praneškite, kad jis gali stebėti užsakymo būklę savo paskyroje, skiltyje "Mano parduotos prekės". Čia rodoma informacija apie užsakymą.
Užsakymo būklės keitimas: Jūs turite galimybę keisti užsakymo būklę į "Vykdomas," "Išsiųsta," "Pristatyta," pirkėjas apie pakitimus bus iunformuotas apie el. paštu.
7. Reklama ir rinkodara
-
Reklamavimo kanalai: Rinkodarai galite naudoti ne tik Marketplace, bet ir kitus reklamos kanalus, pvz., socialinius tinklus, blogus ir kitas internetines platformas.
-
Svetainės nuorodos: Pasinaudokite Marketplace "nuotolinės reklamos" įrankiu, kad gautumėte reklamos kodą ir galėtumėte jį talpinti kitose svetainėse, bloge, arba socialiniuose tinkluose. Tai padės jums pasiekti platesnį auditoriją.
-
Kūrybiškumas: Būkite kūrybingi ir išskirtiniai savo reklamoje. Pabrėžkite produkto privalumus, unikalumą ir vertę pirkėjui.
-
Rinkodaros rezultatų sekimas: Stebėkite reklamos kampanijos rezultatus ir vertinkite, kokie reklamos kanalai veikia geriausiai. Taip galėsite pritaikyti savo rinkodaros strategiją ateityje.
8. Atsiliepimai ir įvertinimai
8.1. Pirkėjų atsiliepimai
-
Vertinant atsiliepimus: Įvertinkite pirkėjų atsiliepimus apie jūsų prekes. Tai gali padėti jums suprasti, kas patinka pirkėjams ir kur galima tobulinti.
-
Atsakymai į atsiliepimus: Pasistengkite atsakyti į kiekvieną atsiliepimą. Tai rodo, kad jūs rūpinatės klientų nuomonėmis ir esate pasirengęs spręsti problemas arba atsakyti į klausimus.
8.2. Įvertinimai
-
Teigiami įvertinimai: Pabrėžkite teigiamus įvertinimus, kuriuos gavote iš pirkėjų. Tai gali padėti kitam pirkėjui pasitikėti jūsų prekėmis.
8.3. Klientų aptarnavimas
-
Geras klientų aptarnavimas: Pabrėžkite, kad suteikiate aukštos kokybės klientų aptarnavimą ir esate pasirengęs padėti pirkėjams.
8.4. Ką daryti su neigiamais atsiliepimais
-
Kritiškas atsiliepimų analizė: Atidžiai perskaitykite neigiamus atsiliepimus ir stenkitės suprasti, kas buvo nepatenkinama pirkėjui. Ar tai susiję su preke, pristatymu arba kitu aspektu?
-
Kliento aptarnavimas: Neigiamam atsiliepimui reaguokite profesionaliai ir rūpestingai. Susisiekite su pirkėju, kad suprastumėte jo problemą ir pasiūlytumėte sprendimą.
-
Pasirinkite privačią komunikaciją: Dažnai geriau spręsti nesutarimus privačiai, ne viešai. Siųskite asmeninį el. laišką arba žinutę, jei tai įmanoma, kad išspręstumėte problemą.
-
Taisymo siūlymas: Siūlykite pirkėjui konkrečią problemos taisymo galimybę, pvz., grąžinimą, pakeitimą arba nuolaidą kitam užsakymui.
-
Atsiliepimo pakeitimas: Kai problema yra išspręsta ir pirkėjas yra patenkintas, paprašykite pakeisti neigiamą atsiliepimą į teigiamą arba pašalinti jį, jei tai leidžiama platformos taisyklėmis.
-
Skelbkite savo sprendimus: Jei pavyksta išspręsti nesutarimus ir pagerinti pirkėjo patirtį, skelbkite šią informaciją viešai, kad kitiems rodytumėte, kad jūs rimtai vertinate klientų poreikius ir stengiatės gerinti savo paslaugą.